15 października 2010 12:24 | Aktualności
Porządek obrad:
1.Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Wybór sekretarza obrad.
3. Ustalenie porządku obrad XXXV sesji Rady Gminy.
4. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
5. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia upoważnienia dla kierownika Gminnego Zespołu Obsługi Oświaty.(w zakresie przyznawania pomocy materialnej o charakterze socjalnym)
6. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia upoważnienia dla kierownika Gminnego Zespołu Obsługi Oświaty.(w zakresie udzielania pracodawcom dofinansowania kosztów kształcenia pracowników młodocianych)
7. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany w uchwale Nr XXI/148/2005 Rady Gminy Skulsk z dnia 25 kwietnia 2005 roku w sprawie regulaminu udzielenia pomocy materialnej dla uczniów (Dz. Urz. z 2005 roku, Nr 92, poz. 2676 z późn. zm.)
8. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia realizacji projektu konkursowego pod nazwą „Nie straszna nam szkoła” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach: Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2010, Priorytet IX „ Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”, działanie 9.1.- „ Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”, Poddziałanie 9.1.2- „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenia różnic w jakości usług edukacyjnych”.
9. Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości oznaczonej numerem ewidencyjnym 90, o pow. 0, 0600 ha położonej w obrębie geodezyjnym Rakowo.
10. Podjęcie uchwały w sprawie nieodpłatnego nabycia nieruchomości od Agencji Nieruchomości Rolnych na rzecz Gminy Skulsk.
11. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej na 2010 rok.
12.Podjęcie uchwały w sprawie nieodpłatnego nabycia od Agencji Nieruchomości Rolnych na rzecz Gminy Skulsk
13. Informacja Regionalnej Izby Obrachunkowej z wykonania budżetu za I półrocze 2010 r.
14. Zapytania i wolne wnioski.
15. Zamknięcie obrad XXXV sesji Rady Gminy
W obradach sesji wzięło udział 13 radnych
Ad. 1 Otwarcia Sesji dokonał Przewodniczący Rady Gminy Pan Grzegorz Nykowski
Ad. 2 Sekretarzem obrad został Pan Henryk Klimczak
Ad. 3 Rada Gminy ustaliła porządek obrad Sesji jednogłośnie
Ad. 4 Rada Gminy przyjęła protokół z poprzedniej Sesji
Ad. 5 Uchwała Nr XXXV/230/2010 przyjęta jednogłośnie na obecnych 13 Radnych
Ad. 6 Uchwała została podjęta jednogłośnie na obecnych 13 Radnych
Ad. 7 Za uchwałą głosowało 13 Radnych
Ad. 8 Uchwała XXXV/233/2010 została przyjęta jednogłośnie na obecnych 13 Radnych
Ad. 9 Uchwała została przyjęta jednogłośnie na obecnych 13
Ad. 10 Uchwała została przyjęta 9 głosami za, przy 4 wstrzymujących
Ad. 11 Uchwała została przyjęta jednogłośnie na obecnych 13 Radnych
Ad. 12 Uchwała została przyjęta 12 głosami za, przy 1 wstrzymującym
Ad. 13 Przewodniczący odczytał Informację Regionalnej Izby Obrachunkowej z wykonania budżetu za I półrocze 2010 r., która była pozytywna.
Ad. 14 W punkcie zapytania i wolne wnioski głos zabrali:
Przewodniczący Rady odczytał zaproszenie Wielkopolskiego Stowarzyszenia Sołtysów na ostatni cykl szkoleń, które odbędzie się 1 października br. Poinformował że tematem tych spotkań jest Innowacyjna działalność gospodarcza na obszarach wiejskich. Podkreślił też, iż są to szkolenia bezpłatne i wszyscy zainteresowani mogą wziąć w nich udział.
P .Kochaniecka - zaznaczyła, że jeśli znalazłoby się 8 osób chętnych to GOK zapewnia dowóz.
P. Kozłowski poruszył problem udrażniania rowów, które odprowadzają wodę z pól.
Przewodniczący zauważył, że w latach suchych duża część rowów została zaorana a teraz jak deszcze są uciążliwe to pojawił się problem.
P Wójt Gminy odpowiedział, że właścicielami rowów melioracyjnych na terenie Gminy Skulsk są różne osoby i instytucje, w większości spółki melioracyjne, osoby prywatne oraz Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych i w każdym przypadku trzeba uzgadniać z właścicielem rowu prace które należy tam wykonać. Do tej pory jeden rolnik z Gminy zgłosił problem z nadmiarem wody na polu.
Przewodniczący Rady poprosił Wójta o udzielenie informacji związanego z odejściem Poczty Polskiej z budynku Urzędu Gminy w Skulsku.
P.Wójt –odpowiedział, że o rezygnacji przez Pocztę z pomieszczeń znajdujących się w budynku Urzędu Gminy w Skulsku dowiedział się z wypowiedzenia zawartej umowy pomiędzy Gminą a Pocztą, na trzy miesiące przed terminem opuszczenia tych pomieszczeń przez Pocztę czyli w miesiącu maju bieżącego roku. Dodał, że nikt z pracowników Poczty, ani z jej szefów nie zgłosił się w celu negocjacji zmiany umowy, czyli zmniejszenia czynszu, czy zajmowanej powierzchni. Jeśli Poczta Polska prowadziła z kimkolwiek negocjacje z terenu naszej Gminy, to robiono to bez wiedzy Wójta, praktycznie za jego plecami. Wójt podkreślił, że gmina nie jest winna temu że Poczta zmieniła swój lokal, i życzył Poczcie wszystkiego najlepszego na nowym miejscu funkcjonowania. Odnośnie zagospodarowania pomieszczeń po Poczcie Wójt Gminy stwierdził, że było kilka pomysłów, między innymi przekazanie pomieszczeń dla polepszenia funkcjonowania lokalowego Rady Gminy, lub Urzędu Gminy, ale zaproponował aby przekazać te pomieszczenia Klubowi Emerytów i Rencistów w Skulsku i Kołu Gospodyń Wiejskich w Skulsku, ponieważ te organizacje nie mają własnych siedzib, a zdaniem Wójta zasługują na to, ażeby takowe posiadały.
P.Kochaniecka – zaproponowała aby ten lokal był przeznaczony dla organizacji społecznych zrzeszonych w jednym klubie który nosił by nazwę np. Klub Integracyjny lub Świetlica Integracyjna tak by wszystkie organizacje mogłyby korzystać z tegoż lokalu.
P.Wójt stwierdził, że pomieszczenia powinny mieć gospodarza , który będzie odpowiedzialny za ten lokal.
P.Jadwiga Tarnowska – Jest tam 186m , dwie duże sale, ja proponuję aby to podzielić Koło Gospodyń Wiejskich osobno, choć zaznaczam że każdy będzie mógł z tego korzystać, ale my będziemy o to dbali zarządca będzie jeden
P Andrzej Podolski- uważam, że należy przeznaczyć na Klub Emeryta i Rencisty. Nigdy nie spotkała nas odmowa ze strony Straży jeśli chodzi o korzystanie z tamtej sali, ale nie ukrywam że jest tam wysoko, trzeba wejść po schodach to dla wielu z nas emerytów jest bardzo trudne.
Proponuję podzielić na Klub Emeryta i na Koło Gospodyń Wiejskich. Zapytał czy jakieś środki na remont P. Wójt by przeznaczył.
P.Kochaniecka – rozumiem że najlepiej jakby było 2 gospodarzy, a jeśli chodzi o środki uważam że w miarę możliwości , organizację z własnych środków.