18 stycznia 2013 09:27 | Komunikaty
Zarządzenie Nr 2/2013
Wójta Gminy Skulsk
z dnia 17 stycznia 2013 r.
w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego
przez organizacje pozarządowe oraz podmioty zrównane z organizacjami pozarządowymi.
oraz Regulaminu Otwartego Konkursu Ofert dla organizacji pozarządowych i innych podmiotów działających w sferze pożytku publicznego
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.); art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234 poz. 1536 z późn. zm.) oraz uchwały Nr XXX/254/2012 Rady Gminy Skulsk z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie: uchwalenia Rocznego Programu Współpracy z organizacjami pozarządowymi na terenie gminy Skulsk - zarządzam, co następuje:
§ 1
- Ogłaszam:
1) otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego przez organizacje pozarządowe oraz inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego,
- Szczegółowe informacje dotyczące:
1) rodzaju zadań,
2) wysokości środków publicznych przeznaczonych na realizację zadań,
3) zasad przyznawania dotacji,
4) terminów i warunków realizacji zadań,
5) terminu składania ofert,
6) terminu, trybu i kryteriów stosowanych przy wyborze ofert, zawiera:
„Ogłoszenie o otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego przez organizacje pozarządowe oraz inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego” – stanowiące załącznik Nr 1 do zarządzenia.
„Regulamin Otwartego Konkursu Ofert dla organizacji pozarządowych i innych podmiotów działających w sferze pożytku publicznego” – stanowiący załącznik nr 2 do zarządzenia
§ 2
Informację o ogłoszeniu konkursu publikuje się poprzez jego zamieszczenie:
1. w Biuletynie Informacji Publicznej
2. na tablicy ogłoszeń urzędu gminy
§ 3
Wykonanie zarządzenia powierza się Wójtowi Gminy
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Wójt Gminy
/-/ Andrzej Operacz
Załącznik nr 1
do zarządzenia
Wójta Gminy Skulsknr 2/2013
z dnia 17 stycznia 2013 r.
OTWARTY KONKURS OFERT NA REALIZACJĘ ZADANIA PUBLICZNEGO
Wójt Gminy Skulsk
działając na podstawie art. 11 ust. 2 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234 poz. 1536 z późn. zm.) oraz uchwały Nr XXX/254/2012 Rady Gminy Skulsk z dnia 21 grudnia 2012 r w sprawie: uchwalenia Rocznego Programu Współpracy z organizacjami pozarządowymi na terenie gminy Skulsk .
OGŁASZA
otwarty konkursu ofert na realizację zadania publicznego adresowany do organizacji pozarządowych oraz podmiotów zrównanych z organizacjami pozarządowymi
I. Rodzaj zadania publicznego:
1. w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom będącym w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych osób i rodzin:
1) Prowadzenie środowiskowego ogniska wychowawczego
II. Forma zlecenia realizacji zadania publicznego oraz wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania:
1) zlecenie realizacji w/w zadania - nastąpi w formie wsparcia zadania, wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie jego realizacji w wysokości 5.000,00 zł. (słownie: pięć tysięcy złotych zero groszy);
III. Zasady przyznawania dotacji.
1. W otwartym konkursie ofert na realizację zadań publicznych uczestniczyć mogą:
1) organizacje pozarządowe, z zastrzeżeniem wynikającym z art. 3 ust. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 z późn. zm.),
2) osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego,
3) stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego,
4) spółdzielnie socjalne,
5) spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz kluby sportowe będące spółkami, działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie ( Dz. U. Nr 127, poz. 857 z późn. zm.), które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między swoich członków, udziałowców, akcjonariuszy i pracowników, a ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego.
2. O dotacje na realizację zadań publicznych mogą ubiegać się podmioty, o których mowa w ust. 1, z zastrzeżeniem, że ich cele statutowe zgodne są z dziedziną, w której zadania będą realizowane.
3. Procedura zlecenia realizacji zadania publicznego wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie jego realizacji będzie zgodna z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 z późn. zm.), uchwałą Nr XXX/254/2012 Rady Gminy Skulsk z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie: uchwalenia Rocznego Programu Współpracy z organizacjami pozarządowymi na terenie gminy Skulsk oraz Regulaminem Otwartego Konkursu Ofert dla organizacji pozarządowych i innych podmiotów działających w sferze pożytku publicznego określonym Zarządzeniem Wójta Gminy Skulsk.
4. Niewykorzystane kwoty dotacji podlegają zwrotowi na rachunek Urzędu Gminy w Skulsku w terminie 15 dni od zakończenia wykonywania zadania. Od kwot niewykorzystanych dotacji zwróconych po upływie w/w terminu naliczane będą odsetki jak dla zaległości podatkowych.
5. W przypadku nie przestrzegania warunków zawartych w umowie (stwierdzonego na podstawie bieżącej analizy sprawozdań lub na podstawie kontroli realizacji zadania), w szczególności: wydatkowania środków finansowych niezgodnie z ich przeznaczeniem, dokonywania samowolnych lub nieuzasadnionych zmian rzeczowych i finansowych, niegospodarnego i nieoszczędnego wydatkowanie kwot dotacji, uzyskiwania dochodów z tytułu realizacji zleconych zadań, zastrzega się w umowie prawo do wstrzymania dalszego finansowania zadania oraz do wystąpienia o zwrot dotychczas przekazanych środków finansowych wraz z odsetkami jak dla zaległości podatkowych.
IV. Terminy i warunki realizacji zadania publicznego.
Okres realizacji zadania publicznego rozpoczyna się nie wcześniej niż w dniu podpisania umowy i kończy się nie później niż 10 grudnia 2013 r. - (szczegółowe terminy wykonania zadań określone zostaną w umowie). Zadanie powinno być realizowane na rzecz mieszkańców Gminy Skulsk. Zadanie powinno być realizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartymi umowami oraz z obowiązującymi standardami i przepisami, w zakresie opisanym w ofertach. W trakcie realizacji zadania, w ramach prowadzonego nadzoru merytorycznego, zmiany rzeczowe i finansowe będą dokonywane na podstawie pisemnych aneksów do umów lub samodzielnie w zakresie dozwolonym postanowieniami umowy. Wszelkie zmiany związane z harmonogramem lub zmiany merytoryczne wynikłe w trakcie realizacji zadania, należy zgłaszać na bieżąco, w formie pisemnej do Wójta Gminy w Skulsku. Podmiot, z którym podpisana została umowa o wykonanie zadania publicznego jest obowiązany - pod rygorem rozwiązania umowy – zamieszczać we wszystkich drukach związanych z realizacją zadania (zaproszenia, komunikaty, regulaminy, plakaty, ogłoszenia prasowe, wykazy sponsorów etc.) informację (wg wzoru określonego w umowie) o tym, że realizacja ta następuje z udzieleniem przez Gminę Skulsk dotacji na dofinansowanie realizacji zadania.
V. Termin i warunki składania ofert:
Oferty należy składać w zamkniętej, zwykłej kopercie z dopiskiem „Otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego 2013 – Prowadzenie środowiskowego ogniska wychowawczego ” w Sekretariacie Urzędu Gminy w Skulsku, przy ul. Targowej 2, 62-560 Skulsk do dnia 11 lutego 2013 r. do godziny 1500. Numer zadania, na które oferta zostaje złożona, powinien być wpisany na pierwszej stronie oferty – przy nazwie zadania z ogłoszenia o konkursie. O zachowaniu terminu decydować będzie data wpływu oferty do Sekretariatu Urzędu Gminy w Skulsku.
Oferta wspólna może być złożona przez dwie lub więcej organizacji – na podstawie art. 14 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 z późn. zm.). Oferta powinna być zgodna ze wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 r. Nr 6, poz. 25). Oferty przesłane drogą elektroniczną i faksem nie będą rozpatrywane. Odpowiedzialność za terminowe złożenie oferty ponosi oferent.
Ofertę należy sporządzić w języku polskim. Każda rubryka oferty musi być wypełniona, jeżeli pytanie nie dotyczy wnioskodawcy lub zadania przedstawionego w ofercie należy wpisać: „nie dotyczy”. Nie można zmieniać kolejności rubryk. Ofertę podpisują osoby reprezentujące oferenta (w przypadku braku pieczątki imiennej osoby reprezentujące oferenta podpisują się pełnym imieniem i nazwiskiem z podaniem pełnionej funkcji), przy podpisach musi być umieszczona pieczęć oferenta (organizacji).
Oferta musi zawierać:
a) szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji,
b) termin i miejsce realizacji zadania publicznego,
c) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego, d) informację o wcześniejszej działalności podmiotu składającego ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie, e) informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania, w tym o wysokości środków finansowych uzyskanych na realizację danego zadania z innych źródeł, f) deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania
Do oferty należy dołączyć:
1) kopię aktualnego ( zgodnego ze stanem prawnym i faktycznym na dzień składania oferty) odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji,
2) deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania publicznego, zgodnie z odpowiednimi postanowieniami statutu oferenta – art. 14 ust.1 pkt 6 w zw. z art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r.
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 z późn. zm.) 3) sprawozdanie merytoryczne i finansowe za ostatni rok lub w przypadku krótszej działalności, za okres tej działalności.
Załączniki należy składać podpisane przez osoby reprezentujące oferenta. W przypadku załączników składanych w formie kserokopii, każda strona powinna być potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osoby reprezentujące oferenta (w przypadku braku pieczątki imiennej osoby reprezentujące oferenta podpisują się pełnym imieniem i nazwiskiem z podaniem pełnionej funkcji) oraz aktualną datą. Nieprawidłowo sporządzone załączniki spowodują odrzucenie oferty z przyczyn formalnych.
Oferty należy składać odrębnie dla każdego zadania. W przypadku składania ofert na dwa zadania wymagane załączniki, powinny być dołączone do każdej, złożonej oferty.
VI. Termin, tryb i kryteria wyboru oferty.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 12 lutego 2013 r. o godz. 10.00 w Biurze Obsługi Rady Gminy Skulsk, przy ul. Targowej 2 w Skulsku. Przy otwarciu ofert mogą być obecne wszystkie podmioty ubiegające się o dotacje. Postępowanie o udzielenie dotacji prowadzone będzie w trybie wyboru najkorzystniejszych ofert na realizację zadań publicznych. Komisja Konkursowa powołana przez Wójta Gminy Skulsk ustali listę rankingową ofert i przekaże ją wraz ze swoją opinią Wójtowi Gminy . Ostatecznego wyboru oferty spośród ofert umieszczonych na liście rankingowej (dopuszcza się możliwość wyboru kilku ofert dla realizacji jednego zadania w ramach środków publicznych przeznaczonych na jego realizację wskazanych w pkt II ogłoszenia) dokona Wójt Gminy Skulsk i będzie niezwłocznie ogłoszone na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Skulsku, w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Urzędu: www.gmina-skulsk.pl oraz przesłane drogą elektroniczną. na adres wskazany w ofercie. Wybór oferty stanowić będzie podstawę do zawarcia umowy o wykonanie zadania publicznego i otrzymania dotacji w terminie uzgodnionym przez strony.
Kryteria wyboru oferty najkorzystniejszej określa ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 z późn. zm.) oraz zarządzenie Nr 2/2013 Wójta Gminy Skulsk z dnia 17 stycznia 2013 roku w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty zrównane z organizacjami pozarządowymi.
VII. Informacja o zrealizowa w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztach.
W roku poprzedzającym - 2012, na realizację zadań publicznych przekazano organizacjom pozarządowym
i podmiotom zrównanym z organizacjami pozarządowymi środki finansowe w wysokości:
1) Prowadzenie środowiskowego ogniska wychowawczego – 6.000,00 zł.
VIII. Postanowienia końcowe.
W trakcie wykonywania zadania Wójt Gminy Skulsk, lub wyznaczeni przez niego pracownicy Urzędu Gminy dokonywać będą okresowej kontroli wykonania zadania w zakresie zgodności z postanowieniami umowy o wykonanie zadania, celowości ponoszonych wydatków, rzetelności i gospodarności. Podmiot wykonujący zadanie będzie zobowiązany udostępnić kontrolującemu wszelką dokumentację związaną z realizacją zadania. Sprawozdanie końcowe z realizacji zadania należy sporządzić w terminie 30 dni po upływie terminu, na który umowa została zawarta.
Informacji w trakcie trwania naboru ofert udziela Sekretarz Gminy Jarosław Goiński tel. 63-2682018 wew. 20 Wójt Gminy Skulsk zastrzega sobie prawo odwołania otwartego konkursu ofert, przesunięcia terminu składania ofert.