06 kwietnia 2007 21:03 | Przetargi
Wójt Gminy Skulsk
ul. Targowa 2, 62-560 Skulsk
tel. 0-63 2682-018, fax. 0-63 2682-018
e-mail: ug.skulsk@wp.pl
NIP 665-205-42-03
ZAPRASZA DO SKŁADANIA OFERT W POSTĘPOWANIU PROWADZONYM W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONYM PONIŻEJ 60.000 EURO
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
Nr 343/2/ 2007
z dnia 05 kwietnia 2007 r
zwana dalej w skrócie siwz, udzielonego w trybie przetargu nieograniczonym, zgodnie z ustawa z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.) zwana dalej w skrócie u.p.z.p. oraz warunkami określonymi w siwz.
Pn.,, Dowóz dzieci do Gimnazjum i Szkoły Podstawowej w Skulsku,,
Zawiera:
Informacje ogólne
Przedmiot zamówienia
Rozdział I: Instrukcja dla wykonawców wraz z załącznikami,
1. Opis sposobu przygotowania oferty.
2. Opis warunków wymaganych od wykonawców i sposobu dokonania oceny ich spełnienia
3. Informacja o dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia wymaganych warunków.
4. Termin związania z ofertą i prawo zmiany lub wycofania oferty przed terminem ich składania.
5. Miejsce składania ofert.
6. Tryb udzielania wyjaśnień w sprawach dotyczących siwz .
7.Opis sposobu obliczenia ceny oferty i kryteria wyboru.
8. Miejsce, tryb otwarcia ofert i obowiązki zamawiającego.
9. Opis sposobu dokonywania oceny ofert ich porównania i wyboru najkorzystniejszej oferty.
10. Ogłoszenie wyników postępowania.
11. Warunki wpłaty i zwrotu wadium.
12. Warunki i ustalenia jakie będą wprowadzone do umowy.
13. Przyszłe zobowiązania Wykonawcy związane z umową w sprawie niniejszego zamówienia.
14. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia.
15.Formularz oferty wraz z załącznikami.
Rozdział II: Specyfikacja dowozu dzieci.
Rozdział III: Projekt umowy.
Zatwierdził
INFORMACJE OGÓLNE
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, których oferta odpowiada zasadom określonym w ustawie prawo zamówień publicznych i spełnia wymagania określone w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia . Wykonawca jest zobowiązany przygotować ofertę zgodnie z wymaganiami określonymi w siwz.
2. Wykonawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.
3. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.
4. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
5. zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy p.z.p zamawiający przewiduje możliwość udzielenia wykonawcy wyłonionemu z przetargu zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 20 % wartości zamówienia podstawowego.
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
1. Opis przedmiotu zamówienia
a) Zakres usług obejmuje :
- dowóz dzieci z terenu gminy Skulsk do Gimnazjum i Szkoły Podstawowej w Skulsku
w roku szkolnym 2007/2008.
- dowóz tylko w dni nauki szkolnej.
- do dyspozycji dyrekcji szkoły pozostawione muszą być dwa autokary w czasie między dowozem a odwozem uczniów
Dla niniejszego przetargu przyjmuje okres od 01.09.2007 do 30.06.2008r.
Zakres przedmiotu zamówienia szczegółowo określa:
1. niniejsza specyfikacja istotnych warunków zamówienia,
2. specyfikacja dowozu dzieci
b) Warunki szczegółowe dot. przedmiotu zamówienia
Wykonawca przy wykonywaniu usługi musi dysponować odpowiednim taborem przewozu ( zgodnie z informacjami zawartymi w specyfikacji dowozu dzieci) oraz autobusem zastępczym na wypadek wystąpienia awarii autobusu podstawowego.
1.2 Wymagania ogólne
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wypadkową, a także za zniszczenia własności osób trzecich spowodowane swoim udziałem lub niedopatrzeniem związanym z realizacją niniejszego zamówienia. Zamawiający zapewnia sprawowanie opieki nad dziećmi w czasie przejazdów na trasie jak również wsiadania i wysiadania z pojazdu. Pojazdy Wykonawcy muszą być odpowiednio oznakowane do przewozu dzieci / zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie /.
2.Termin realizacji zamówienia : od 01 09. 2007r do 30 .06.2008r.
Zaleca się aby oferent dokonał wizji lokalnej w terenie,, gdzie ma być wykonana usługa oraz uzyskał na swoją odpowiedzialność i ryzyko wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty, określenia ceny zamówienia i podpisania umowy.
ROZDZIAŁ I
I OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY.
1.Oferta powinna być napisana w języku polskim, na maszynie do pisania, komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką oraz podpisana przez osobę (osoby) upoważnioną do reprezentowania firmy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań co najmniej w wysokości odpowiadającej cenie oferty.
1.1. Wszystkie strony oferty z załącznikami i wymaganymi dokumentami należy kolejno ponumerować i trwale spiąć. Numerację należy rozpocząć od pierwszej strony oferty.
1.2. Jeżeli wykonawcę reprezentuje pełnomocnik do oferty musi być załączone pełnomocnictwo posiadające jego zakres umocowania i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy. W przypadku złożenia kserokopii, pełnomocnictwo musi być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby pełnomocnika. Zamawiający przed podpisaniem umowy zażąda do wglądu oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii pełnomocnictwa .
2. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane czytelnie i datowane własnoręcznie przez osobę upoważnioną do podpisywania oferty.
3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający może zmodyfikować treść dokumentów składających się na SIWZ.
3.1. O każdej ewentualnej zmianie, zamawiający powiadomi niezwłocznie każdego z uczestników postępowania w przypadku, gdy zmiana powodować będzie konieczność modyfikacji oferty, Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert.
4. Wykonawcy przedstawiają ofertę zgodnie z wymogami określonymi w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
5. Oferta winna zawierać co najmniej:
a) wypełniony formularz ofertowy ( wg załączonego druku),
b) dokumenty i oświadczenia wyszczególnione w dziale III niniejszej siwiz,
6. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę.
7. Dopuszcza się możliwość składania jednej oferty przez dwóch lub więcej przedsiębiorców występujących wspólnie, (np. konsorcjum) pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania:
7.1 każdy z przedsiębiorców jest zobowiązany złożyć dokumenty wymienione w dziale III
7.2 przedsiębiorcy przedłożą wraz z ofertą umowę przewidującą sposób ich współdziałania, zakres prac przewidzianych do wykonania każdemu z nich w ramach przedmiotowego zamówienia oraz sposób solidarnej odpowiedzialności. Umowa nie może zawierać zapisów kolidujących z ustawą o Prawo Zamówień Publicznych lub niniejszą specyfikacją.
7.3 każdy z wykonawców oddzielnie musi udokumentować, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 i oraz spełnia warunki art.22 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo zamówień publicznych.
7.4 w przypadku warunku wymaganego doświadczenia, każdy z przedsiębiorców musi udokumentować doświadczenie w wykonywaniu robót powierzonych mu do wykonania.
7.5 w przypadku warunku posiadania pracowników zdolnych do wykonania zamówienia, uprawnienia do występowania w obrocie prawnym oraz zakresu prowadzonej działalności każdy z przedsiębiorców musi udokumentować, że spełnia wymagane warunki w zakresie robot powierzonych mu do wykonania.
7.6 oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich przedsiębiorców występujących wspólnie
7.7 przedsiębiorcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika ( lidera), jednego spośród siebie jako przedstawiciela pozostałych do wszelkich kontaktów, uzgodnień i rozliczeń z zamawiającym i dotyczących przedmiotowego zamówienia, a jego upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem określającym zakres umocowania podpisanym przez upełnomocnionych przedstawicieli wszystkich pozostałych przedsiębiorców.
7.8 każdy z przedsiębiorców występujących wspólnie winien ponadto złożyć wymagane oświadczenie , zaświadczenia , wykazy i informacje.
7.9 wypełniając formularze ofertowe, jak również inne dokumenty powołujące się na wykonawcę; w miejscu ,, np. nazwa i adres wykonawcy ,, należy wpisać dane dotyczące konsorcjum a nie pełnomocnika konsorcjum.
Uwaga: wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem ( liderem).
8. Analogiczne jak dla przedsiębiorców występujących wspólnie wymogi ( z obowiązkiem złożenia oświadczeń , zaświadczeń, wykazów i informacji włącznie ) powinny zostać spełnione w przypadku planowanego zatrudnienia przez wykonawcę podwykonawcy do wykonania części robót. Nie mają tylko zastosowania zapisy dotyczące ,, lidera,, ( wykonawca samoistnie występuje w tej roli ) oraz sposobu podpisywania oferty.
9. Wykonawca, który złoży więcej niż jedną ofertę będzie wykluczony z postępowania.
10. Należy sporządzić spis treści swojej oferty.
11. Oferta jest jawna, ale wykonawca może wydzielić tę część oferty, która nie będzie udostępniona osobom trzecim.
11.1 Wykonawca, może zastrzec – poprzez umieszczenie na załączonych dokumentach - ,, POUFNE,, - te informacje , które w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji stanowią jego tajemnicę i które nie mogą być udostępnione innym uczestnikom postępowania po zakończeniu przetargu. Zamawiającym informuje, że odpowiedzialność za właściwą kwalifikację informacji ponosi wykonawca. W przypadku stwierdzenia w trakcie postępowania, że zastrzeżono informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów jak wyżej – Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania, szczególnie jeżeli zastrzeżenie to utrudnia przebieg postępowania lub może uniemożliwić złożenie protestu lub odwołania.
Jeżeli zastrzeżenie na formularzu ofertowym ma charakter ogólny, wykonawca zobowiązany jest w treści oferty szczegółowo wskazać, które informacje lub fragmenty oferty zastrzega jako niejawne na podstawie przytoczonych wyżej przepisów.
12. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej.
13. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
14. Zamawiający nie wyraża zgody na składanie ofert w postaci elektronicznej.
15. Wszystkie formularze zawarte w niniejszej specyfikacji, a w szczególności formularz oferty wykonawca wypełni ściśle wg wskazówek zawartych w SIWZ. W przypadku gdy jakakolwiek część dokumentów nie dotyczy wykonawcy – wpisuje,, nie dotyczy,,.
16. Wykonawca może złożyć ofertę na własnych formularzach, ale treść i układy graficzne muszą być zgodne z formularzami załączonymi do SIWZ.
Ofertę stanowi wypełniony druk,, FORMULARZ OFERTY,, z wypełnionymi załącznikami i wymaganymi dokumentami, zaświadczeniami i oświadczeniami.
II OPIS WARUNKÓW WYMAGANYCH OD WYKONAWCÓW I SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY ICH SPEŁNIENIA
Zamawiający będzie sprawdzał, czy oferta w sposób wyczerpujący wskazuje, że poszczególni wykonawcy spełniają następujące warunki wymagane odpowiednimi przepisami lub stawiane przez Zamawiającego:
1. posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny,
3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia ;
4. zrealizowali w ostatnich 3 latach co najmniej 3 zamówienia w zakresie usług w zakresie przewozów uczniów do szkół.
5. przy wykonywanych pracach zatrudnią pracowników posiadających wymagane przepisami uprawnienia niezbędne do wykonania usługi będącej przedmiotem zamówienia,
6. nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 i oraz spełniają warunki art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych. ( DZ. U. Nr 19/ 2004, poz. 177),
7. nie powierzą usługi podwykonawcom,
8. posiadają polisę lub inny dokument ubezpieczenia.
Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana wg formuły ,, spełnia- nie spełnia,,
Nie spełnienie chociażby jednego warunku, skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.
III INFORMACJA O DOKUMENTACH, JAKIE MAJA DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WYMAGANYCH WARUNKÓW:
Zamawiający wyznaczył następujące wymagania, które oferent musi spełnić, przedstawiając niżej wymienione dokumenty lub poświadczone za zgodność z oryginałem ich opisy lub kserokopie:
1. Właściwie wypełniona i podpisana oferta zawierająca jedną ostateczną cenę za wykonanie przedmiotowego zamówienia jak w tytule, w załączeniu formularz oferty,
2. Oświadczenie, że nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 upzp- załącznik nr 1 wraz z niżej wymienionymi dokumentami;
a) aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału ZUS lub KRUS o braku zaległości w uiszczaniu składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne z wyjątkiem przypadków, że oferent uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
b) aktualne zaświadczenie z właściwego organu podatkowego – Urzędu Skarbowego, o braku zaległości podatkowych lub, że oferent uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
c) aktualnych informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy prze upływem terminu składania ofert.
d) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy prze upływem terminu składania ofert.
W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie , oświadczenie i zaświadczenie wyżej wymienione muszą być złożone przez każdy podmiot
3. Oświadczenie, że spełnia warunki art. 22 ust. 1 uozp- załącznik nr 2, oraz należy dołączyć;
a) aktualny dokument potwierdzający, że profil działalności oferenta odpowiada przedmiotowi zamówienia oraz jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, zgodnie z wymaganymi ustawowymi ( wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu do składania ofert ),
- w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie oświadczenie nr 2 i warunek w lit. A) składa każdy podmiot .
b) licencja na wykonanie zarobkowego przewozu osób,
c) certyfikat kompetencji zawodowych na przewóz osób,
- w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, dokumenty wymienione w pkt- a, b, c muszą być złożone przez każdy pomiot.
d) wykaz osób i pomiotów, które będą wykonywać zamówienie wraz z danymi na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania niniejszego zamówienia, tj. prawo jazdy i świadectwo kwalifikacji do kierowania pojazdem odpowiedniej kategorii lub ( zamiast świadectwa kwalifikacji ) ukończony odpowiedni kurs dokształcający dla kierowców przewożących osoby wraz z ważnym orzeczeniem lekarza medycyny pracy psychologa
e) wykaz ostatnich 3 lat, licząc wstecz od dnia upływu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – min. Trzy zadania zakończone w zakresie przewozów szkolnych o wartości min. 160 tyś. zł każda – potwierdzone referencjami od poprzednich inwestorów z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania
1) autobusy min. liczbie miejsc siedzących 40 osób – min 5 szt.
2) mikrobus
3) autobus zastępczy na wypadek awarii autobusu liniowego,
Wykaz desygnowanych do realizacji zamówienia środków transportowych należy udokumentować kopiami; dowodów rejestracyjnych pojazdów z ważnym badaniem technicznym, ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej i następstw od nieszczęśliwych wypadków
-w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, warunki wymienione w pkt. d, e, f, spełnia co najmniej jedna firma.
e) informację potwierdzającą wymaganą sytuację finansową wykonawcy za rok 2006
( sprawozdania finansowego wraz z opinią biegłego rewidenta o badanym sprawozdaniu jeżeli podlega badaniu przez biegłego rewidenta a w przypadku wykonawców nie zobowiązanych do sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty , zysk, oraz zobowiązania i należności. Z w/w dokumentów musi wynikać, że : wykonawca osiągnął przychody netto ze sprzedaży w roku 2006 minimum 1,0 miliona zł, a w przypadku konsorcjum spełnia ten warunek, ten spełnia co najmniej jedna firma .
Do oświadczenie finansowego należy dołączyć informację z banku, w którym wykonawca w przypadku konsorcjum firma, która posiada zdolność kredytową , posiada podstawowy rachunek bankowy, potwierdzającą wielkość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową oferenta w wysokości min.100 tyś zł .wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert
5. Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej
6. Formularz cenowy
7. Zaparafowany projekt umowy,
8. Dokumenty załączone do oferty muszą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. Uznaje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów załączonych do ofert.
9. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginały lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy przedstawiona przez wykonawcę kserokopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budzić wątpliwości co do jej prawdziwości a zamawiający nie będzie mógł sprawdzić jej prawdziwości w inny sposób.
10. Zamawiający wykluczy z postępowania oferenta, który nie spełni warunków określonych w art. 24 upzp.
13. Oferta wykluczona z postępowania nie jest rozpatrywana. O wykluczeniu z postępowania zamawiający zawiadomi niezwłocznie wykluczonego wykonawcę , podając uzasadnione faktyczne i prawne.
14. Zamawiający wyklucza wykonawców nie spełniających wymaganych warunków lub gdy stwierdzi, że dostarczone przez nich informacje istotne dla prowadzonego postepowania są nieprawdziwe.
15. Treść oferty musi odpowiadać treści siwz, ponieważ w przeciwnym wypadku oferta ulegnie odrzuceniu
- art. 82. ust.3 . i art. 89. ust. 1 pkt. 2 p.z.p
16. Zamawiający zobowiązany jest odrzucić ofertę , jeżeli nie zostana spełnione warunki określone w art. 89 u . p. z. p.
IV TERMIN ZWIĄZANIA Z OFERTĄ I PRAWO ZMIANY LUB WYCOFANIA OFERTY PRZED TERMINEM SKŁADANIA OFERT.
1. Okres związania z ofertą jest do czasu podpisania umowy Zamawiającego a Wykonawcą, jednak nie dłużej niż 30 dni od terminu wyznaczonego na składania ofert.
2. Oferent może wprowadzać zmiany, poprawki, modyfikację i uzupełnienia do złożonych ofert pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian poprawek itp. przed terminem składania ofert.
3. Powiadomienie o wprowadzeniu zmian musi być złożone według takich samych zasad oznakowanych z dopiskiem”ZMIANA”.
4. Wykonawca ma prawo przed upływem terminu składania ofert wycofać się z postępowania poprzez złożenie pisemnego powiadomienia (według takich samych zasad jak wprowadzenie zmian i poprawek) z napisem na zewnętrznej kopercie „WYCOFANE”
4.1. Koperty oznaczone napisem „WYCOFANE ”będą otwierane w pierwszej kolejności po stwierdzeniu poprawności postępowania oferenta oraz zgodności ze łożonymi ofertami, koperty wewnętrzne ofert wycofanych nie będą otwierane.
4.2.Koperty oznaczone dopiskiem „ZMIANA” zostaną otwarte przy otwieraniu oferty oferenta, który wniósł zmiany po stwierdzeniu poprawności procedury dokonania zmian, zostaną dołączone do oferty.
V. MIEJSCE SKŁADANIA OFERT
l . Oferta winna być złożona w kopercie (opakowaniu), zaadresowanej na adres Zamawiającego tj. Urząd Gminy w Skulsku, ul. Targowa 2 sekretariat oraz oznaczona w sposób następujący; „ Oferta w postępowaniu na – jak w tytule . Nie otwierać przed dniem 17.04.2007 , godz. 10 : 00 ". Na kopercie należy również zamieścić pełną nazwę i adres Wykonawcy. W przypadku braku tej informacji Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia, które mogą wyniknąć, np. przypadkowe otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem otwarcia a w przypadku składania oferty pocztą lub pocztą kurierską za jej nie otwarcie w trakcie sesji otwarcia ofert. Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego do dnia 2007.04.17 do godz. 09: 00.
VI. TRYB UDZIELANIA WYJAŚNIEŃ W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH SIWZ
1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie. Jeżeli powyższe dokumenty przekazane zostały za pomocą teleksu, telefaksu lub droga elektroniczną uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu i została niezwłocznie potwierdzona pisemnie przez przekazującego.
2. Przed wyznaczonym terminem do składania ofert oferent może zwracać się do zamawiającego o wyjaśnienia, dotyczące wszelkich wątpliwości związanych z SIWZ, sposobem przygotowania i złożenia oferty- kierując swoje zapytania na piśmie ( art. 38 u p z p ).
3. Pisemna odpowiedź zostanie przesłana wszystkim uczestnikom postępowania bez wskazania źródła zapytania.
4. Zamawiający udzieli odpowiedzi na te zapytania ( związane z prowadzonym postępowaniem ), pod warunkiem, że zapytanie zostanie złożone w siedzibie zamawiającego nie później niż na 6 dni przed terminem otwarcia ofert.
5. Osobami uprawnionymi przez Zamawiającego do kontaktu z oferentami są:
- Jarosław Goiński tel. (63) 26-82-018 w. 18 lub (63) 26-82-040
6. Zamawiający nie przewiduje zwołania zebrania Wykonawców.
VII. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY OFERTY I KRYTERIA WYBORU
l. Cena ofertowa winna obejmować
Uwaga:
Kosztorys ofertowy powinien być przygotowany na podstawie:
- specyfikacji dowozu uczniów,
W ofercie należy podać stawkę kwotową za l km przejazdu plus podatek VAT obejmującą wszystkie koszty przyszłego świadczenia umownego wraz z kosztami ubezpieczenia na czas transportu
Wyliczenie wartości usługi dokonywane będzie tylko wg podanych tras za kilometry przejechane tylko z dziećmi od wyjazdu ze szkoły na trasę i odwozu ze szkoły do domu bez uwzględniania dojazdu do szkoły i odbioru opiekunek.
2. Cena musi być wyrażona w Polskich Złotych, niezależnie od wchodzących w jej skład elementów, do dwóch miejsc po przecinku.
3. Cena ta będzie brana pod uwagę przez Komisję Przetargową w trakcie wyboru najkorzystniejszej oferty.
4. Każdy z wykonawców może zaproponować tylko jedną cenę.
5. Nie prowadzi się negocjacji w sprawie ceny.
6. Ceny określone przez oferenta zostaną określone na okres ważności umowy i nie będą podlegały zmianom z wyjątkiem stosownych zapisów umowy.
7. Kryteria: A - cena oferty - 100%
8. Zamawiający zobowiązany jest odrzucić ofertę jeżeli, zawiera omyłki w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie art. 88 u pzp, lub błędu w obliczeniu ceny.
VIII. MIEJSCE, TRYB OTWARCIA OFERT I OBOWIĄZKI ZAMAWIAJĄCEGO
1. Komisyjne otwarcie ofert nastąpi na posiedzeniu KOMISJI PRZETARGOWEJ, które odbędzie się dnia : 2007 .04. 17 o godz. 10 : 00 w siedzibie Zamawiającego w : Urzędzie Gminy w Skulsku, ul. Targowa 2 - sala Rady Gminy.
2. Otwarcie jest jawne art. 86 ust. 2 u. p z. p ).
3. W trakcie publicznego otwarcia ofert, Zamawiający podaje do publicznej wiadomości niżej podane
informacje: imię i nazwisko , nazwę (firmę), adres oraz nazwisko i imię podpisującego ofertę, przedmiot
oferty, cenę oferty, termin wykonania zamówienia, okres gwarancji, warunki płatności zawartych w ofertach. Protokół wraz z załącznikami jest jawny. Załączniki do protokołu podlegają udostępnianiu po zakończeniu postępowania , z że oferty są jawne od chwili ich otwarcia ( art. 96 ust. 3 u pzp ). wyjątkiem informacji stanowiących tajemnice przedsiębiorca, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, a wykonawca składając ofertę zastrzegł w odniesieniu do tych informacji , że nie mogą być one udostępnione innym uczestnikom postępowania .
4. Wszyscy oferenci będą informowani o:
- złożonych protestach oraz ich rozstrzygnięciach, unieważnieniu przetargu .
5. Zamawiający , na wniosek oferentów, którzy nie byli obecni przy otwieraniu ofert, doręcza informacje, ogłoszone podczas otwarcia ofert.
6. Wykonawca, składając ofertę może zastrzec, że nie mogą być udostępnione innym uczestnikom postępowania informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa.
Oferta złożona po terminie zostanie zwrócona oferentowi bez otwierania po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu.
IX. OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY OFERT. ICH PORÓWNANIA I WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERY
1. W toku dokonywania oceny złożonych ofert zamawiający może żądać udzielenia przez wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert ( art. 88, ust. l u pzp ).
2. Zamawiający poprawia w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny oferty, niezwłocznie zawiadamiając o tym wszystkich wykonawców, którzy złożyli oferty ( art 87, ust. 2 i art. 88 u pzp).
3. Sposób oceniania ofert nieodrzuconych: w kryterium cena, oferent, który zaproponuje najniższą cenę otrzyma 100 pkt, natomiast pozostali oferenci odpowiednio mniej punktów według wzoru:
C =(Cmin: C x) x 100,
gdzie:
C = liczba punktów otrzymanych w danym kryterium
C min = najniższa cena wynikająca ze złożonych ofert,
C x = cena z badanej oferty,
100 - znaczenie czynnika, który jest stały,
Oferta najtańsza spośród ofert nieodrzuconych otrzyma 100 punktów.
5. Wszystkie oceny członków komisji przetargowej zostaną wpisane do protokołu i podsumowane.
6. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą spośród ofert nieodrzuconych, wyłącznie na podstawie kryteriów ofert, przez co należy rozumieć ofertę, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny.
X. OGŁOSZENIE WYNIKÓW POSTĘPOWANIA
1. Zawiadomienie o wyborze oferty oraz jej cenie zostanie niezwłocznie wysłane do wszystkich wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia.
2. Postępowanie o zamówienie publiczne unieważnia się w przypadkach określonych w art. 93 u pzp.
XI. WARUNKI WPŁATY I ZWROTU WADIUM – nie dotyczy
XII. WARUNKI I USTALENIA, JAKIE BĘDĄ WPROWADZONE DO UMOWY
1. Do umów w sprawach zamówień publicznych stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego, jeżeli przepisy umowy nie stanowią inaczej.
2. Umowa w sprawie zamówienia publicznego jest nieważna, jeżeli:
2.1. - w postępowaniu o zamówienie publiczne poprzedzającym jej zawarcie doszło do naruszenia przepisów określonych w ustawie lub aktach wykonawczych wydanych na jej podstawie i jeżeli to naruszenie miało wpływ na wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
3. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy oraz wprowadzenie nowych postanowień do umowy, niekorzystnych dla zamawiającego, jeżeli przy ich uwzględnieniu należałoby zmienić treść umowy, na podstawie której dokonano wyboru oferenta, chyba, że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy (art. 144 ust l u.p.z.p.), zmiana umowy dokonana z naruszeniem przepisu ust. l jest nieważna .
4. Z wykonawcą, który złoży najkorzystniejszą ofertę zostanie podpisana umowa, której wzór stanowi załącznik do niniejszej specyfikacji. Termin zawarcia umowy zostanie określony w informacji o wynikach postępowania. Termin ten może ulec zmianie w przypadku złożenia przez któregoś z wykonawców protestu.
O nowym terminie zawarcia umowy wykonawca zostanie poinformowany po zakończeniu postępowania protestacyjno- odwoławczego
5. Zamawiający będzie wymagał od wykonawcy, który złoży najkorzystniejszą ofertę, przed podpisaniem umowy lub najpóźniej w dniu jej podpisywania złożenie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny brutto oferty.
6. Zabezpieczenie wniesie wykonawca wg własnego wyboru na podst.. art. 148 ust. 1 pzp
lub za zgodą zamawiającego na podstawie art. 148 ust. 2 pzp.
....................................................................
....................................................................
....................................................................
(nazwa i adres Wykonawcy)
....................................................................
....................................................................
....................................................................
(nazwa i adres Zamawiającego)
...........................................................
(miejscowość i data)
FORMULARZ OFERTY
Odpowiadając na .....................................................................…………………………… ……………………………………………………………..………………………………………………………………………………………………………....., zgodnie z wymaganiami określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia składamy ofertę.
1. Oferujemy wykonanie zamówienia: cena brutto za jeden kilometr
..........................................................................................................................................
(słownie: ........................................................................................................... złotych).
Powyższa cena zawiera doliczony zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami podatek VAT, który na datę złożenia oferty wynosi:
........ % tj. ............................. złotych (słownie ...................................................... złotych).
2. Zobowiązujemy się, w przypadku wybrania naszej oferty, do rozpoczęcia i zakończenia realizacji zamówienia w terminie …………………………….………………………. .
3.Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia (w tym z warunkami umowy) i nie wnosimy do niej zastrzeżeń oraz przyjmujemy warunki w niej zawarte.
W przypadku przyznania nam zamówienia zobowiązujemy się do zawarcia umowy w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiającego.
Oferta wraz z załącznikami została złożona na …… stronach.
Informacje zawarte na stronach od ….. do ….. stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i nie mogą być udostępniane przez Zamawiającego.
Korespondencję w sprawie przedmiotowego zamówienia proszę kierować na:
osoba do kontaktu
……..............................................................................................………………………………
……..............................................................................................………………………………
……..............................................................................................………………………………
……..............................................................................................………………………………
(podać adres)
tel.: ……………………….......……………..
faks: …………………………………………
e-mail: ……………………………………….
......................................................................................
(podpis osoby uprawnionej
do reprezentacji Wykonawcy)
Do formularza oferty załączam następujące oświadczenia, dokumenty i informacje.
Załączniki
1. ………………………………………………………………………………..
2. ……………………………………………………………………………….
3. ………………………………………………………………………………..
4. ………………………………………………………………………………..
5. ………………………………………………………………………………..
Załącznik nr 2 do SIWZ
…......................….........................
(miejscowość i data)
OŚWIADCZENIE O SPEŁNIENIU WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ZGODNIE Z W ART. 22 USTAWY
z dnia 29.01.2004 r. – Prawo zamówień publicznych
Przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na. ............................... …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… w imieniu ……..............................................................................................................................................
...................…................................................................................................................................
(nazwa Wykonawcy)
oświadczam, że:
1) posiadam uprawnienia niezbędne do wykonania zamówienia,
2) posiadam niezbędną wiedzę i doświadczenie, a także dysponuję potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
3) znajduję się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
......................................................................................
(podpis osoby uprawnionej
do reprezentacji Wykonawcy)
Załącznik nr 1 do SIWZ
…......................….........................
(miejscowość i data)
OŚWIADCZENIE O SPEŁNIENIU WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ZGODNIE Z W ART. 24 USTAWY
z dnia 29.1.2004 r. – Prawo zamówień publicznych
Przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na. ............................... …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… w imieniu ……..............................................................................................................................................
...................…................................................................................................................................
(nazwa Wykonawcy)
oświadczam, że:
nie podlegam wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy – Prawo zamówień publicznych.
......................................................................................
(podpis osoby uprawnionej
do reprezentacji Wykonawcy)
WYKAZ ZREALIZOWANYCH W OSTATNICH TRZECH LATACH
(2004-2006) MINIMUM TRZECH ZAKOŃCZONYCH ZADAŃ W ZAKRESIE PRZEWOZÓW SZKOLNYCH O WARTOŚCI MINIMUM 160.000 ZŁ KAŻDA.
Nazwa oferenta: .........................................................................................................................
............................................................................................................................
Adres oferenta: .........................................................................................................................
............................................................................................................................
Miejsce wykonania Wartość zadania Nazwa zadania Okres realizacji data rozpoczęcia i zakończenia
Uwaga!
Należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że wymienione zadania zostały wykonane z należytą starannością (referencje)
......................................................................................
(podpis osoby uprawnionej
do reprezentacji Wykonawcy)
ROZDZIAŁ II - Specyfikacja dowozu dzieci
1. Dowóz dzieci do szkół z miejscowości wymienionych w niniejszej specyfikacji
2. Dzieci dowożone do szkół należy zabierać z miejscowości nie wcześniej niż
o godz. 7.00
3. Dzieci należy dowieść do szkół do godz. 7.50 każdego dnia nauki szkolnej
4. Dowóz dzieci musi odbywać się trzema autokarami jednocześnie
5. Odwozy dzieci ze szkół do wymienionych miejscowości w niniejszej specyfikacji rozpoczynają się od godz. 11.30.
6. Odwozy dzieci muszą odbywać się trzema autokarami jednocześnie
7. Przewoźnik musi dysponować autobusami spełniającymi wszelkie wymogi techniczne do przewożenia dzieci i młodzieży szkolnej.
8. Należy zapewnić przewożonym dzieciom miejsca siedzące z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa.
9. Pojazd musi być oznakowany zgodnie z obowiązującymi przepisami kodeksu drogowego
10. W razie awarii autobusu przewoźnik musi zapewnić autokar zastępczy spełniający wymogi techniczne do przewożenia dzieci. W przeciwnym wypadku nastąpi wynajęcie autokaru na koszt przewoźnika
11. Do dyspozycji dyrektorów szkół muszą pozostać dwa autokary między zakończeniem dowozów a rozpoczęciem odwozów
ROZDZIAŁ III – Projekt umowy.