21 grudnia 2010 11:36 | Aktualności
Zwracam się do Państwa z apelem o sumienne wykonywanie obowiązków dotyczących uprzątnięcia błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości (art. 5 pkt. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach – Dz. U. z 2005r. Nr 236 poz. 2008).
1. Właściciele nieruchomości są zobowiązani do utrzymania porządku i czystości poprzez:
- uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego, położona bezpośrednio przy granicy nieruchomości;
- uprzątnięcie i pozbycie się błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z przystanków komunikacyjnych należy do obowiązków przedsiębiorców użytkujących terenu służące do komunikacji publicznej.
2. Błoto, śnieg, lód i inne zanieczyszczenia z chodników i części nieruchomości przeznaczonych do użytku publicznego powinny być gromadzone w miejscach niepowodujących zakłóceń w ruchu pieszych lub pojazdów w sposób umożliwiający ich odbiór przez przedsiębiorcę.
3. Błoto, śnieg, lód i inne zanieczyszczenia należy gromadzić przy krawężnikach jezdni tak, by nie znajdowały się wokół drzew.
4. Piasek użyty celem zapobiegania śliskości chodników należy usunąć niezwłocznie po ustaniu przyczyny jego zastosowania.
W związku z ostatnimi dość znacznymi opadami śniegu wypełnienie powyższego obowiązku jest bardzo ważne dla bezpieczeństwa pieszych, dla uniknięcia różnego rodzaju kontuzji i złamań.
Biorąc pod uwagę prognozy pogody zapowiadające dalsze opady śniegu apeluję o rzetelne wykonywanie w/w obowiązku dla wspólnego dobra wszystkich mieszkańców gminy.
/-/ Andrzej Operacz
Wójt Gminy Skulsk